fredag den 18. marts 2011

Endnu en øvekage

Fredagen efter fik jeg lige lyst til at øve mig lidt mere. Kæresten og jeg alligevel skulle hjem til mine forældre og spise så der var jo næsten også en anledning. Meningen var også lidt at jeg skulle have brugt noget Sour Cherry halløj i kagen som jeg fik til sidste jul og ikke havde fået spist. Tænkte (eller nok nærmere håbede) at det nok ville passe meget godt sammen med hvid chokolade ganasche og lyse bunde. Heldigvis fik jeg kæresten åbnet glasset onsdag aften og ikke først fredag. For det lugtede af en blanding mellem støv og mug, så det røg lige direkte i skraldespanden. Men så manglede kagen jo noget smag.. Torsdag strøg jeg lige i Irma og hev deres kastanjepuré med hjem og så var kagen reddet :)



Havde mest bare brug for øvelse i at overtrække kagen pænt så selve pyntningen blev ikke så vild. Fik dog lejlighed til at prøve at lege med RI (royal icing) og så øvede jeg mig lidt på at lave roser (skal vist lige give mig selv en lektion mere i det på et tidspunkt).
Ideen til mønsteret er i øvrigt tyvstjålet fra indpakningen til min kagering ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar