søndag den 3. april 2011

En hyggelig eftermiddag med cupcakes

I onsdags havde min skønne veninde og jeg en hyggelig eftermiddag med at lege med MMF. Jeg havde nogle cupcakes liggende, som egentlig skulle i fryseren. Men besluttede i stedet at dekorere dem og tage dem med ud til madklub på Kærestens kollegie.


Min veninde lavede de nuttede fisk. Ideen til frøerne og grisene er tyvstjålet fra Kagekonen :)

Cupcakes'ne er med orangeknas efter den her opskrift:

250 g blødt smør
250 g rørsukker
3 æg
fintrevet skal af 1½ appelsin
4 spsk friskpressen appelsinsaft
100 g chokolade med orangeknas
250 g hvedemel
2 tsk bagepulver

Smør og rørsukker piskes sammen. Æggene piskes i et ad gangen. De resterende ingredienser vendes i med en dejskraber. De fyldes i muffinsforme (jeg fik 18 cupcakes) og bages i cirka 20 min ved 180 grader.
Mums de er gode!

3 kommentarer:

  1. Tak for kommentaren på min blog. Måtte jo også lige kigge forbi dig... og sikke jeg nu har lyst til kage! Eller bare sukker! Hmm... :)

    SvarSlet
  2. Jeg beklager, det er en kedelig bivirkning ved besøg på min blog. Jeg arbejder på en løsning på problemet ;)

    SvarSlet
  3. Hej Christine,

    Nu spørger jeg lige dumt, men hvad er MMF? Min søn har bestilt bi-boller til sin børnefødselsdag i morgen, og jeg ved altså ikke helt lige, hvordan jeg skal fremtrylle dem.

    Kh Louise

    SvarSlet